Lang Leve de Internet Poll!

Via allerlei sites kun je met een simpele druk op de knop je stem uitbrengen op een bepaalde stelling. Zulke zogenaamde “polls” zijn ideaal om snel de mening van je bezoekers te peilen. Zoals GeenStijl en andere websites al jaren geleden pijnlijk duidelijk maakten, is zo’n poll wel iets wat je netjes moet bouwen. Je moet bijvoorbeeld voorkomen dat iemand meerdere malen een stem kan uitbrengen. Dat is technisch niet zo heel ingewikkeld. Zo zag ik vandaag de poll op ICTZorg, met de prikkelende stelling: Minister Klink moet EPD-dwarsliggers straffen met sancties. Nou kun je het daar natuurlijk niet mee oneens zijn (hoe moet je ze anders straffen?), maar toch, ik bracht maar even een stem uit. Daarna nog even F5 gedrukt voor het laatste nieuws en… hela. Dat is gek. Het lijkt wel alsof… en ja hoor.

Toen ik had gestemd zag het er ongeveer zo uit.

Vervolgens een paar keer F5 gedrukt en yep, iedere keer werd mijn stem meegeteld. Het leek wel alsof er een beetje vertraging in zat, maar toch… Niet lang daarna had ik de algemene mening wel naar mijn hand gezet. Lang Leve de Internet Poll! Hoe je dit doet? Tja… het heeft iets met cookies te maken.

N.B. Ik heb natuurlijk naderhand wel netjes de redactie geïnformeerd. Voor je het weet gaan ze nog een artikel eraan wijden: “meerderheid bezoekers wil sancties EPD-dwarsliggers”… 🙂

3 Reacties op “Lang Leve de Internet Poll!

  1. Pingback: Stemt allen! « ICT Zorgen

  2. Pingback: Woeha « ICT Zorgen

  3. Pingback: GeenStijl bezoekers stemmen voor/tegen het EPD « ICT Zorgen

Geef een reactie

