EPD bezwaar maken bezwaarlijk?

De berichtgeving over de EPD brief maakte melding van een zeer ingewikkeld formulier om bezwaar tegen deelname aan te tekenen. Inmiddels is hij binnen en ik moet zeggen… dat valt reuze mee. Het is maar 1 A4tje en je hoeft alleen je eigen naam, BSN en een kopietje van je identiteitsbewijs te sturen. Ik snap alleen niet hoe ik met 1 formulier bezwaar kan maken voor alle vier mijn gezinsleden. Maar goed, dat is ook eigenlijk niet van toepassing, ik ga geen bezwaar maken. Ik krijg namelijk persoonlijk bericht als mijn huisarts en apotheek mee gaan doen. En dan wil ik eventueel wel bezwaar maken, alsnog. Of kan het dan niet meer? Want ik gok dat zij niet voor 15 december meedoen…

4 Reacties op “EPD bezwaar maken bezwaarlijk?

  1. Je moet voor elk gezinslid, dus ook voor elk kind, een apart formulier invullen. En voor minderjarige kinderen ook een uittreksel uit het geboorteregister, wat iets meer dan 10 euro per uittreksel kost.
    Hoezo, ontmoedigingsbeleid????

  2. “Ik snap alleen niet hoe ik met 1 formulier bezwaar kan maken voor alle vier mijn gezinsleden. ”

    Simpel: staat op het formulier.
    Je kunt meer exemplaren downloaden op infoEPD.nl of ze daar aanvragen, dan worden ze je toegestuurd of je eigen formulier kopiëren.

    geen dank
    Nina

  3. @Nina:
    Dank, je hebt gelijk, ik heb er dus drie extra nodig, plus twee uittreksels uit het geboorteregister.

  4. zodra je voor het eerst in het LSP wordt aangemeld krijg je alsnog een brief thuisgestuurd. Daarin staat dat je altijd het recht hebt om bezwaar te maken, dus ook na 15/12
    Anil

Geef een reactie

